söndag 9 januari 2011

minnen 2010

Träningsläger i Danmark
Kan egentligen inte säga träningsläger eftersom vi bara spelade matcher. Fotboll, Shopping, Fest & mycket kortspel.

Mammas födelsedag
Åkte till Helsingborg. Blev shopping på väla, ut & äta på kvällen & sen övernattning på hotell.

Meddes fest
Förfest hos ida med Jonna, John, Icke & Matte. Tråkig fest där det kom massa med poliser. Sov hos Ida sen, men det är dock inget jag vill komma ihåg, haha.

Midsommar
Jag, ida & linnea åkte till Fårabäck där Jonna har en stuga. Blev lite spel, dans, bad & fotboll med folk. Kommer fan inte glömma Ida när vi dansade, så åkte hennes linne ner under bh:n. haha asså tänk alla som såg det!

Tivoliparken
Mysig kväll med Ida, Jonna & Jessica i Tivoliparken där vi var med en massa folk

Hällevik
blev dock inte som de andra åren. men det var kul med bara nea ändå. Och sen när vi var på hanöhus på festen. kommer faktiskt inte ihåg så mycket men kul vare.

Beachfotbollen
Eftersom jag inte kunde vara med själv (eftersom vi reste samma dag) så bestämde jag & linnea att vi skulle göra ett eget lag med spelare i systers lag. (alltså att vi skulle va tränare) och det var riktigt kul, och vi blev intervjuade av kvällsposten osv & det bästa var att vi kom 2:a också!

Kreta
2 veckor med massor med sol & bad med familjen. vi träffade dock inte några roliga detta året.

Cupen i Halmstad
"u-laget" skulle spela F17 i laxacupen. Jag tror inte att någon hade förväntat sig att vi skulle vinna. men det gjorde vi & jag glömmer inte Johannas avgörande mål som gick rakt i krysset!! så jävla snyggt var det. Men det värsta var att jag fick min sträckning i början på den cupen & efter finalen grät jag nästan så ont jag hade.. kunde inte skjuta eller passa på några veckor sen.

Marknaderna med bjerre
haha skitkul måste jag ändå säga att det var! eller inte den i Åhus men den i Skänninge.

En dag i Danmark med div.3 laget
Vi åkte ner & spelade match mot något lag i Danmark. Blev sedan Paintball & sen lagfest hemma hos Dansken.

Helgeåfestivalen
förfesten hos Andreas & sen där nere på festivalen. men kommer inte ihåg, men antar att jag hade rättså kul ändå ;)

Festen i Vä
hemma hos mig innan & sen sjöng vi på bussen dit. Det var ju inte så kul i början av festen men sen så blev det rätt okej. skruven, när vi trillade på dansgolvet & ida trampade i hundbajs med mina skor, japp det ska vara jag & Ida till att lyckas med sånt här, men riktigt sjuka bilder från kvällen blev det allt.

Kvalet till div.2
2-0 i första matchen & 4-0 i andra, fyfan vilken känsla!

Stockholm
shoppingen med neas syster & lite av hennes släkt. och sen myskvällen hemma hos Elin.
Och när vi kom hem från Egypten så kollade vi på bio & sånt där uppe med hennes kusiner.

Egypten
Åh, vet inte var jag ska börja. Men den veckan med familjen bjerre kommer vara svår att glömma. Vi träffade några holländare, kommer inte ihåg alla namnen men Sander & Nup (stavning)? var 2 av dom som vi var med i början. Sedan träffade vi den snygge familjen som jag kallar dom, Philip, Daniel, Liam & deras pappa Bengt. De var dom vi var med de sista kvällarna. Biljard, baren & mysiga promenader. Biljarden var ju inte något jag var bra på, men ibland fick man några snygga träffar, fyfasen vad vi skrattade! Kommer aldrig glömma den sista mysiga natten med philip! Började nästan gråta när vi skulle säga hejdå dagen efter, tänk att man aldrig kommer träffa dessa personer igen.

Danmark/Tyskland
Dagen vi kom hem från Stockholm hängde linnea med min familj & familjen Henriksen till en stuga i Danmark. Där var vi i 4 dagar. Blev sprithandling i Tyskland, shopping i danmark, pingis, biljard & bubbelbad osv.

Sarah & Nellies 18 års-fest
Dagen jag kom hem från min 2veckors långa utfärd. Förfest hos Ida med Jonna, icke & matte.
Tror det blev lite för mycket dricka, eftersom jag skämde ut mig lite. men vafan man lever bara en gång ;) och sen gick vi upp till bygdegården där Sarah & Nellie hade 18-årsfest.

Nyår
Halvt sjuk åkte jag & linnea till Önnestad där vi firade Nyår. Blev i alla fall roligare än vad jag hade förväntat mig.

Har massor med fler minnen, men inget jag kommer på nu direkt.
helt underbart år!
träffade också Oskar som jag tyckte mycket om, gör det faktiskt fortfarande.

men nu är det bara att komma ihåg de bra dagarna från 2010 & hoppas på lika bra 2011 om inte bättre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar